lördag 10 november 2012

Ni ville ha klockslag alltså?

Hörde jag någon fråga mig hur min natt har varit? Ja men inte är väl det intressant att få läsa om va? Det är väl inget jag kan intressera någon med? Jaså ni ville veta i detalj hur natten varit och med klockslag få läsa hur jag sovit eller inte sovit. Ja då känner jag väl kanske att jag kan bjussa på det då. Om ni trugar. Det är alltså inte jag som har ett behov av sympatier för min "ögonen hålls upp av tändstickor för jag är så trött att jag svimmar" dag. Nej, nej. Inte alls.

21.30 - ammar och tror att livet är finfint. Tror att nu ska jag få sova det långa härliga passet på natten som jag brukar. Nöjd och glad och lyckligt ovetandes...

22.00 - lägger sovande Lotta i sin säng och lägger mig tillrätta...

23.00 - irriterad och sömnlös. Kort efter det somnar jag dock.

23.45 - vaknar och mååååste kissa. Stor suck! Tar lång tid att somna om igen.

01.00 - Penni gråter massor i sitt rum. Springer dit... och hon har spytt. Tvättar, byter, tröstar, Pippi och lägger sen ner igen.

01.30 - lägger Penni och ammar sen lillan som sommar om så fint. Fram till halv 5 kör Penni kräkrace och vi byter, tvättar, tröstar och tittar Pippi efter varje gång.

04.30 - ammar Lillan igen. Tar lång tid för henne att komma till ro. Somnar igen först 05.30 ungefär.

06.00 - Lillan ledsen med täppt näsa. Försöker med allt möjligt men till slut somnar hon på mitt bröst någonstans efter 06.30. Då somnar jag också.

08.00 - dags att amma igen och här började min dag.

11.30 - säger till morfar att det är skönt att Penni är som vanligt och att det allt var en mycket smidig form av magsjuka denna gång... varpå hon spyr ner hela honom och karusellen är igång igen.

12.52 - istället för att ta tillvara på tiden och sova en stund nu när bägge sover skriver jag det här inlägget och inser nu på slutet att jag är knäpp. Mycket troligt av brist på sömn eller överflöd av spyor!

Så där har ni det. Har haft bättre nätter om man säger så... Har som sagt inte ett behov av sympatier men kastar ni ut dem kan jag väl ta emot dem då. Återigen, bara om ni trugar alltså.


/iPhonemelie

1 kommentar:

  1. Här kommer massor med sympatier! / från en som också är rätt trött på magsjuka nu (Linda)

    SvaraRadera