tisdag 27 november 2012

Glad dag och sömnfundering...

Idag har vi haft full rulle hela dagen och vad härligt det varit tycker jag. Fullt upp med positiva saker är alltid roligt och sådana dagar gillar jag bäst!

Håller på att testa nu om Penni börjar behöva sluta sova middag... Idag sov hon inget på dagen och somnade då utan så mycket som ett pip på 5 minuter i samma position jag la ner henne. Sover hon middag håller hon envist på att prata, sjunga och leka i sin säng allt från 1-2 timmar. Det verkar ju onekligen bättre att inte sova antar jag. Tycker hon håller ut rätt bra ändå under dagen, det är på kvällen vid 17-18 som det blir lite jobbigt för henne. När brukar man sluta sova middag? Ni som läser och har barn som slutat, när gjorde de det och hur visste ni att det var dags?

Nu sussar lillan gott i min famn här och jag ska precis släcka och göra henne sällskap. Lägger mig glad. Min mamma gör mig glad. Är alltid glad när jag är med henne!

Blir glad av dessa två också. Mina fina tjejer!





/iPhonemelie

2 kommentarer:

  1. Jag tror det är så himla olika... Meja-Lisa skulle aldrig kunna sluta sova middag nu, då blir hon ett monster redan vid 16-tiden....men jag vet de som har slutat innan 2 år till och med....tror Maria Nybergs Melwin var väldigt tidig....vet i allafall om att hon pratade om det för väldigt längesen.
    Jag brukar ofta kolla på Tilde....hon är ju den i gänget som kommer i tur innan Mejjis...och hon vet jag sov till hon var runt 3 år tror jag.

    Är man redo så är man...det är ju skönt att slippa behöva passa den där sovtiden jämt och ständigt oxå:-)

    Lycka till!!

    Härligt med glada dagar!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har gjort olika med mina barn,två pojkar. den yngsta slutade sova redan vid två års ålder. Just för att slippa det där strulet på kvällen - han somnade redan vid 18.30-19 första månaderna vi tog bort middagsluren men jag tyckte det var bättre. Med första barnet lät jag honom sova tills han var 3½ men kanske mest för att jag själv tyckte det var skönt med en stund på dan då jag själv kunde vila lite....eller ge lillebror fullt fokus. Barn är olika och det handlar ju mycket om vilken tid man själv har att underhålla barnet den stund på em som blir lite "krisig" i början när man tar bort sovstunden.

    SvaraRadera