måndag 21 maj 2012

Min överraskning!

På morgonen på fredagen envisades Jens med att ta kort på mig fast jag precis vaknat och var väl... ja inte mitt fagraste. Jag tyckte han var knäpp men tänkte inte mer på det.

Förmiddagen flöt på och jag åkte till barnmorskan som planerat och när jag kom hem igen var mina föräldrar hos oss. Innanför dörren hann jag bara sen sa Jens att jag skulle sätta mig i bilen så skulle vi åka en vända. I det här läget trodde jag vi skulle åka och handla eller dylikt och tänkte väl inte så jättemycket på det hela.

Pappa körde oss i sin bil till kungsör... och vidare till Eskilstuna och här någonstans blev jag nervös på riktigt. I Eskilstuna fick jag hoppa på ett tåg och här fick jag då veta att vi var på väg till Stockholm, men inget om vad vi skulle göra där. Det var så pirrigt och spännande att hela jag sprätte i hela kroppen!!

På stationen skulle vi ta en taxi till destinationen men istället fortsatte Jens in på Radison precis bredvid centralen och checkade in. Jag dog av lycka då jag förstod att jag skulle få äta hotellfrukost!! Mycket fint rum och väldigt fräscht hotell, kan jag varmt rekommendera. Frukosten ska vi inte ens prata om!

Efter lite fräschning åt vi lite snabb mat och gick till en liten uteservering precis utanför Chinateatern... och vad spelas nu där... Dirty dancing!! Så den fick jag äntligen se och njuta av! Efter köpte vi snacks och la oss i den underbara hotellsängen och hyrde en film. Jag somnade så lycklig i finaste Jens famn och sov som en stock hela natten.

Efter frukosten bar det iväg hem igen för ännu en överraskning, min Josefin var hos oss och tog hand om penni så hon stannade över natten. Vi hann grilla med Orr bröder, liza och barn och hela dagen igår ägnades åt trädgård (så mycket jag kunde i alla fall).

Min helg kan bara beskrivas med ett ord... perfekt! Tack alla inblandade, det var så underbart roligt!

Bjussar på ett bildregn från helgen...















































/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar