torsdag 24 maj 2012

5 anledningar till varför...

... jag nog inte var min sjukgymnasts bästa patient (heter det så?) idag:

1. Jag tog fel på tiden en timma och kom då en timma försent så han fick klämma in mig mellan två andra.

2. Jag talade om för honom vad min läkare sagt och vad han tyckte att sjukgymnasten skulle göra vilket ej var populärt.

3. Jag hade knälånga tights och hade såklart inte rakat benen såg jag under mötet. Det var inte ens stubb gott folk utan "lumber Jack style" för hela slanten!

4. Jag ställde en miljon frågor han inte kunde svara på, svarade på en miljon frågor varav inget var svar på det han frågade så egentligen frågade han samma sak en miljon gånger på olika sätt men jag kopplade fortfarande inte vad han sa eller vad han ville veta.

5. Jag förvarnade att det han ville göra förmodligen inte skulle funka, klagade på smärtor hela tiden i det han gjorde och då han tejpat klart och jag ställde mig på golvet och försökte gå grät jag som en bebis av smärtor så han fick dra bort all tejp direkt och hela proceduren var i onödan.

Förmodligen gjorde jag inte det bästa av intryck och förmodligen kommer han inte jubla över att se mitt namn i kalendern. Förmodligen.

Varsågod sjukgymnasten, vi ses nästa vecka!

/iPhonemelie

1 kommentar:

  1. Äh, kul när det händer nått på jobbet, du blir en riktig utmaning för honom ;)

    SvaraRadera