måndag 28 maj 2012

De 5 största missbedömningarna...

... jag någonsin gjort gällande min egen kapacitet och förmåga:

1. Jag borde kunna klippa min lillebrors hår. Jag menar, hur svårt kan det vara? Andra gör det ju jämt så varför skulle inte jag kunna?

2. Jag borde kunna sticka en mössa som den Jossan gjort. Det kan väl inte vara allt för svårt och borde inte tära på mitt tålamod allt för mycket, eller?

3. Jag kan hjälpa till att tapetsera. Det är egentligen inte så krångligt skulle jag tro bara man tar det lugnt. Det kan vara kul att gör något tillsammans också i renoveringen av huset.

4. Varje måndag efter penni fötts ska jag gå på gymet för att få till aka formen. Det kommer att fungera perfekt eftersom Jens också är hemma då! Det kommer jag verkligen att göra och njuta av!

5. Om jag köper virke av min morbror på Hedins trä och han sågar det rätt åt mig borde jag kunna bygga en egen ram åt en sandlåda. Jag menar, hur svårt kan det vara? Skruva lite här, spika lite där och voilá; en sandlåda!

Verkligheten såg ut som följer:

Min bror grät och mamma fick boka paniktid hos frisören för han hade bara ena sidan klippt innan han förbjöd mig att komma nära mer.

Min mössa stickades så hårt att jag fick sår på fingrarna och Jossan fick reda ut trassel, lugna nerver och lyssna på diverse svordomar innan mössan blev klar. Glömde den sen direkt på Arboga badhus och såg den aldrig mer.

Då tapetseringen höll på att leda till den snabbaste skilsmässan i världshistorien skickade Jossan in Alex för att byta av mig och hjälpa till istället för mig.

Jag var inte på gymet en enda gång!

Jag hittade en perfekt och enkel ritning på sandlåda och var på väg att överraska Sambo med detta när jag insåg att jag inte vet hur varken en cirkelsåg eller fogsvans ser ut eller hur man gör när man förborrar något, eller ens om vi har en borr? Pappa, kan du sånt här? Vi kan göra det ihop! Det kan ju bli en kul far-dotter grej vi gör tillsammans. Det borde ju inte vara så svårt eller tålamodsprövande och inte tror jag det borde framkalla så mycket svordomar heller. Kom igen, det kan bli kul!

/iPhonemelie

1 kommentar:

  1. Klart du fixar sandlådan! Jag tror på dig. linda

    SvaraRadera