onsdag 9 maj 2012

Det här med vikten...

Jag gick mellan vecka 0-20 ungefär upp 3.5 kilo. Kändes otroligt lite med tanke på hur min diet sett ut sen i julas.

Nu insåg jag att häromdagen att jag på de tre senaste veckorna gått upp 3 kilo till. Det gör mig inget att jag går upp, det är liksom själva grejen nu, men 3 kilo på 3 veckor kan väl kännas lite väl! Eller?

Fast om ni fick uppspaltat en dag vad jag äter förutom måltiderna jag regelbundet håller på skulle det å andra sidan inte förvåna. Men det skiiiiter jag i! Jag unnar mig och njuter av varje tugga, ruta, skopa och bulle! Varje sötsak är som en dans i mitt sinne och hela jag känner mig lycklig då jag får tillbringa en stund med chokladen, glassen, bakverken eller godisarna (eller helst av allt alla dessa ovanstående!).

Idag funderar jag på att göra mig själv lycklig med en Silviakaka då den förra redan är slut (det är helt normalt att äta tre såna bitar varje dag! Fråga alla som har frågespalter, allt är alltid normalt!). Eller en paj... Eller chokladmuffins... Eller bara äta glass med kaksmulor i...

Jag tar en varje tack.

/iPhonemelie

1 kommentar: