fredag 4 oktober 2013

Något är riktigt fel...

Stora dotter leker i sitt rum. Själv!

Lilla dotter leker i andra lekrummet. Själv!

Jag sitter med en kopp kaffe vid köksbordet. Själv!

Något är fel, såhär brukar det aldrig gå till. Något är inte som det ska... Fast lika bra att passa på att nju...

Här hör jag lilla dotter stånka i lekrummet. En odör sprider sig snabbt ända till köket. Då hör jag stora dotter ropa från en annan del av huset att hon "bajsat mamma, jättemicke haj ja bajsat!".

Då föll allt på plats och jag kände igen mig igen. Läskigt det där med lugn och ro va?

Nu är allt bytt och torkat och här sitter jag. Vid köksbordet. Med kallt kaffe. Och ett barn i knät som vill göra något annat. Så jag måste nog lägga på nu. Men tack för samtalet. Jag hann ju i alla fall nju av lugnet. Kanske hinner jag med andra halvan imorgon...


/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar