torsdag 3 oktober 2013

Det sista jag sa...

... till min grupp med 9:or efter deras debatt idag på engelskan (naturligtvis sa jag det på engelska men det känns av någon anledning larvigt att skriva det på engelska här...):

"Höjdpunkten i Slatans jobb är förmodligen när han går in och gör 5 mål på en avgörande match.
Höjdpunkten för en Hollywoodstjärna är förmodligen när den där "rollen av alla roller" blir deras och både miljoner och berömmelse blir verklighet.
Höjdpunkten för mig i mitt jobb är precis det här! När ni gör något som skrämmer er innan, förbereder er, andas, tar mod till er.. och gör det så otroligt bra! Gå hem idag och känn er jäkligt stolta över er själva. Det gör jag!"

Sen gick jag med fjärilar bubblande i hela kroppen ut från lektionen och kände att jag undrar varför i hela friden andra människor har valt andra jobb och inte läraryrket!

Det kan nog vara det bästa val jag gjort i mitt liv!


/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar