måndag 14 oktober 2013

Ett sånt där barn...

Från januari i år har Lotta inte sovit normalt (om det nu finns något sådant). Hon har aldrig i sitt liv sovit en hel natt och hon är nu ett år och två månader. Varje natt vaknar hon mellan 4-15 gånger, det vanligaste förmodligen runt 6-7. Det är inte ens en överdrift för att jag är trött och frustrerad utan tyvärr verkligheten. Tar sambo nätterna vägrar hon sova och har långa vakenpass på flera timmar så att ingen av oss sover ändå. Därför fungerar nätterna bättre om jag tar henne för då finns chans att jag får henne att somna om varje gång hon vaknar.

Inatt var en sån där 15-natt, det vill säga att hon vaknade hela tiden och dessutom var svår att få att somna om. Jag vaknar som ett vrak med ont överallt och är på dåligt humör innan jag öppnat ögonen. Jag börjar bli så less på det här att det inte finns ord.

Om vi inte sökt någon hjälp? Jodå, många gånger. Vad vi fått för svar?

"Hon är helt enkelt ett sånt barn som inte sover."

Tack. Matnyttig hjälp för mig att jobba vidare på. Verkligen. Och jag är helt enkelt en sån mamma som inte sover heller då.

Nu startar vi igång med lite kaffe. Igen då. God fucking morgon.


/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar