tisdag 23 april 2013

Om en månad...

... fyller jag visst år. Brukade alltid ha stenkoll och räkna dagarna mellan min brors födelsedag i mars och min egen då jag var liten. Tänk vad mycket förväntan det låg i den där dagen, inte bara för presenter för min del för jag var egentligen inte så som barn. Men att få min egen dag och så tårta antar jag väl. Tårtan var väl säkert det jag såg fram emot mest.
Nu är dagen inte så speciell längre. Det är inte lika kul att fylla när den första siffran innehåller en 3:a kan jag tycka. Jag har egentligen ingen åldersnoja men det är bara inte lika roligt att fira att jag inte längre är ung, hipp och happening. (Kanske är det som kvalificeras som åldersnoja?)
Det enda som är precis lika roligt varje år är tårtan! När jag fyller 35 ska jag baka mig en egen tårta, sätta mig med en stor sked och bara äta tills jag uppriktigt inte vill ha mer. Den känslan har jag nämligen aldrig upplevt vad gäller tårta. Det ser jag mycket fram emot.
Skönt när jag har så mycket intressant och viktigt att få ur mig va?
Det tycker jag också.
/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar