fredag 19 april 2013

How to outsmart a 2 1/2 year old....

Mamman: kom nu Penni så jag kan få sätta på dig pyjamasen så ska du få välling sen.

Penni: (väldigt lite intresserad av detta förslag och mitt i ett fredagsmysframkallat sockerrus) Nej, det jill inte Penni. Titta, Penni kan gå häj!

Mamman: ja, jag ser men nu vill jag att du ska komma hit och gå här så jag kan få på dig pyjamasen. Vi ska ju mysa med välling och bok nu och sen gå och borsta tänderna... (hjärnsläpp?! Varför sa jag det? Då kommer hon ju aldrig!)

Penni: Penni kan kypa me Jotta!

Mamman: ja jag ser att du kan krypa med Lotta. (Ändrar taktik) men kan du sätta på dig pyjamasen jättefort då? Det skulle mamma vilja se!

Penni: nej, de kan inte Penni.

Mamman: nehe. Men kom får du se något jätteroligt här!

Penni: Penni hämta en bajjong. Titta mamma, en bajjong! Titta! (Håller upp en tom hand med en låsasballong i)

Mamman: vilken fin ballong, men kom nu Penni så jag kan...

Penni: Penni hänta en tijj bajjong! (Springer iväg ner till matrummet för 15:onde gången då jag får en snilleblixt!)

Mamman: Åh titta Penni, mamma har en glass! Mm vad gott! (Låtsasäter en glass då detta är en av favoritlekarna just nu)

Penni: (kommer som ett skott för att smaka) Penni ätej mammas gass! (Springer sen snabbt som ögat bort igen)

Mamman: (förbannar sig för att hon inte var snabb nog) mamma har en till glass här! Åh vad gott, nam, nam, nam!

Penni: Penni haj en tijj gass häj! Åh ja gott, nam, nam, nam!

Mamman: men mamma har en stooor glass här! Kom och smaka!

Penni: nej Penni haj en soooj gass häj.

Mamman: men mamma har en jättestooooor glass här!

Penni: nej, Penni haj en jättesooooj gass häj!

Mamman: fast mamma har en stooor och jättegod glass här!

Penni: nej Penni haj en sooooj å jättegott gass häj!

Mamman: a fast mamma har en...

Här någonstans kände jag att diskussionen förlorat sitt syfte lite...

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar