tisdag 9 april 2013

Nästan som Gud!

Idag ringde min läkare. Han är fantastisk och jag är så glad att jag träffat honom! Jag önskar bara jag hade haft honom från dag ett, skulle ha besparat mig mycket tårar, frustration och förnedring för tyvärr är det så jag ofta känt i min kontakt med vården innan honom. I alla fall vad det gäller det här med fötterna.

Hur som helst, han är underbar har vi konstaterat. Och det var ett bra samtal som ledde till en ny kur med annan starkare medicin så får vi se om det kan få bukt på inflammationen. Jag känner mig hoppfull och det är helt på grund av samtalet med honom idag.

Detta är vad i detta samtal han gjorde som gör honom underbar:

• han gav mig medlidande på ett icke-nedlåtande sätt så att det kändes varmt och vänligt.
• han gick över till en redan uttänkt plan B (till skillnad från tidigare doktor vars enda plan B var en remiss till psyket som han själv uttryckte det).
• han bokade in en telefontid om 2 veckor för att se hur det går.
• han talade om plan C redan nu om det skulle bli nödvändigt.
• han avslutade samtalet med dessa ord: "Ha det så bra nu Emelie så hörs vi snart igen."

Jag tror jag älskar honom. Ni som någon gång haft med doktorer att göra förstår mig nog.



/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar