måndag 28 november 2011

Tv kritikern Penni Pop.

Penni tittar på tv ibland. Hon vet om det där med ingen tv innan tre, men hon säger att man ska ta det där med lite ro. Det är som med socker, säger hon. Lite lagom då och då kan inte skada.

Ikväll var jag med och försökte styra vad vi skulle titta på. Det var väl ska vi säga mindre lätt att komma överrens...

Jag försökte först med barnprogrammet svampbob fyrkant...



Pennis respons blev: I don't get it? Är han en tvättsvamp fast han har ben, armar och kläder? Och vad är hans kompis för något? Bor de under vatten och kan prata med varandra? Tycker det verkar ganska orealistiskt faktiskt.

Vi bytte istället till philofix...
 
 Penni var väl inte så imponerad. "Mhm, en skål av rivna tidningar säger du. Gud så användbart. Nemen verkligen. Jag menar det."

Provade då med något jag trodde kunde vara något, nämligen Simpsons...



Men penni bara suckade och gapade av förvåning att jag ens kunde förslå något sådant. Hon sa att Simpsons förlorat sin glans och visst att det var roligt förut men att det nu känns lite gjort liksom. Hon tyckte jag var lite pinsam rent av.

Skamsen bytte jag genast kanal till ett barnprogram för döva där de pratar teckenspråk...



Där försvann tålamodet helt. Penni har inget emot varken döva eller teckenspråk men vuxna människor som klär ut sig till djur i fula halvkostymer och sjunger och gestikulerar så att krokodilmössan slår i händerna, där går gränsen, sa hon!

Jag gav mig inte utan tänkte att jäklar du, nu ska du få se på tv-program. Jag slog på Bolibompa, men det var mellan program så programledaren höll låda...



Penni skämdes och vägrade titta! Hon hade inte ens en kommentar!

Till slut gav jag upp... Det slutade såhär...





Vad var då receptet på en lycka tv-stund?

T E L E T U B B I E S!

Alltid teletubbies. Penni hälsar också att det inte alls är för småttisar och på frågan om det inte är lite konstigt svarar hon att konstig kan jag vara själv.

Så teletubbies alltså. Always and forever!

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar