fredag 18 november 2011

In your face Gävle!! In your face!

Jag vill härmed meddela att jag, David, tog mig an dem, Goliat, och svingade min slangbella med ord. Sakliga, inte alls otrevliga ord skickade jag iväg och ifrågasatte hela deras tyranni. Den lilla människan mot den stora. Den ensamme riddaren slogs mot armén. Myran mot elefanten.

Myran vann! Det är helt otroligt men jag vann mig en plats tillbaka in på kursen och nu får jag läsa färdigt mina poäng precis som det var tänkt. Är jag glad? Jag skule vilja säga att ingen någonsin varit gladare över något Gävle-relaterat än jag över detta!

Sen kan jag vänligt (läs med största värme och kärlek) säga att jag gärna läser något på Högskolan i Gävle. Gör det ni också är ni snälla. Finns visst känsla av att vilja lösa något till slut och det känns bra kan jag tycka när man är vuxen som jobbar heltid och läser på distans.

Så lärdomen i detta gott folk: Ge er tamejtusan ALDRIG utan en fight! Hör ni mig nu? ALDRIG! Även när man tror att det är kört ska man prova. Se vad det kan leda till...

I'm back in the game!

Nu känns det dessutom lite mindre jobbigt att sätta sig med böckerna och plugga för en liten stund framöver.

Myran's back in the game folks! Back!

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar