måndag 14 november 2011

Sur och arg och tvär.

Jag har precis skickat ett mejl till min lärare och kursansvarige på Högskolan i Gävle. Har inte skrivit om detta för att det har gjort mig både arg och ledsen att prata om. När jag skulle varit med på ett seminarium fick jag magsjuka och sprang ut ur lektionssalen för att spy. Eftersom det är lite svårt att koncentrera sig samtidigt som man har magsjuka kunde jag inte riktigt delta vilket gör att jag blir underkänd på hela den kursen för 2 av 3 träffar är obligatoriska. Hur som helst har det där känts väldigt jobbigt och efter velande fram och tillbaka beslöt jag mig för att kämpa och bråka lite om det.

Så det har jag gjort nu. Eller ja, nu har jag skickat ett mejl där jag ifrågasatte deras beslut och bad dem snällt att omvärdera det samt varför. Nästa steg är att skriva till ämnesansvarige och ifrågasätta om distansutbildningar kan vara såhär hårda på sina regler och varför de i så fall inte gav mig besked direkt utan lät mig vänta 19 dagar på beskedet. 19!

Blir sur och arg och tvär nu när jag pratar om det. Och ledsen. Men bättre sur och arg och tvär för då känner jag för att bråka om det. Lättare också att ta en förlust om man vet att man gjort sitt yttersta för att undvika den. Sen kan jag vänligt (läs jäkligt ovänligt, otrevligt, högt och hårt) säga att jag inte mer tänker läsa något på Högskolan i Gävle. Gör inte det ni heller är ni snälla. Finns ingen känsla av att vilja lösa något och det känns onödigt hårt kan jag tycka när man är vuxen som jobbar heltid och läser på distans. Eller har jag fel?

Hur som helst är de idioter hela bunten och jag är blott en stackars ensam liten tjej som har lidit nog av den där magsjukan kan tyckas. Så det är mig ni ska heja på i det här. Ok?

Annars då... nja inte mycket. Måste jobba. Orkar inte. Trött. Vill vila lite. Men det vill inte Penni tydligen... Bara jag. Så här sitter jag nu och försöker. Hon ligger där och är lite sur och arg och tvär. Så kan det vara. Hon är leendet personifierat så länge hon slipper sova. Jag är just idag tvärt om. Typiskt.

Ikväll är det i alla fall pyssel. Ska bli skönt. Lämnar de där jäpparna i bakhuvudet igen nu tills vi ser vad de skriver, ok? Ok.

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar