måndag 3 februari 2014

Jag - en snögubbe?!

Ja, ja ok, ok. Det var roligt med snön igår. Det var det. Jag och Penni gick ut på baksidan där vi inte har något annat än snö just nu och jag tänkte pina mig igenom en halvtimma så hon skulle få lite luft... sen ville jag aldrig gå in!

Vi byggde en snögubbe!


(som tyvärr inte pallade trycket och rasade ihop av förtvivlan när vi gick in)

Vi (absolut mest jag faktiskt) byggde ett berg som man kan åka kana nerför!





Vi gjorde snöänglar och gömde oss i snön!





Jag till och med älskade det! Vad var hemligheten och skillnaden mot innan då? Tre saker:

1. Jag hade bara med mig den ena av mina två kära döttrar och den av dem som faktiskt tycker om att vara ute. För att förtydliga: det var alltså ingen som skrek precis hela tiden och bara ville sitta på höften, vilket var tur för då hade det blivit hundra gånger så jobbigt att bygga mitt enorma superbraiga snöberg!

2. Det var plusgrader vilket jag anser vara på rätt sida av sträcket så att säga.

3. Jag stod inte och skrapade i snön med ena skon och förbannade vädergudarna för att de har sån dålig humor utan jag lekte. Jag kastade bort mitt vuxen och gick all in i det vi gjorde och det var faktiskt jätteroligt! Inne är jag bra på det där men ute när det är kallt och snö fnyser jag mest. Men alltså inte igår.

Så då vet ni. Så här såg det alltså ut när helvetet fryst. Det var som tusan va?

iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar