torsdag 27 februari 2014

5 tecken på att...

... jag verkligen blivit gammal nu...

1. Jag tycker att undgomar jag kör förbi med bilen har för lite kläder på sig mitt i vintern! Herre Signe du, de går ju ut utan halsduk i minusgrader!

2. Jag har börjat tycka allra mest om fransk nougat och marsipanchoklad. Nej, men på riktigt! Mer än geisha!

3. Jag tycker inte alls om när de svär i tv och radio. Alltså det är inte ens så att det stannar med att jag inte tycker om utan jag stannar upp, rynkar på näsan, fnyser, byter kanal och blir sur på mänskligheten. På riktigt. Har kommit på mig själv reagera precis så flera gånger nu. Jag tycker att det låter så illa att svära att jag förväntar mig högre språk i det offentliga på något vis. Om jag svär själv frågar du? Naturligtvis inte! (Eftersom min pappa nu läser den här bloggen) (om ni nu mot förmodan skulle råka höra mig svära som en borstbindare är det inget jag kommer att erkänna och det förändrar icke min irritation mot tv- och radiopersoner. Dubbelmoral är mitt mellannamn!)

4. Jag älskar uppfinningen 11-kaffe! Eller 15-kaffe för den delen också. Gärna med en liten bulle till och självfallet på kaffekoppar med fat! Det får bli min nummer...

4 1/2. Jag älskar kaffekoppar med fat! Eller förresten, jag har börjat älska porslin över lag. Fint, gammalt porslin kan göra mig lycklig nu för tiden. Sådär "stå stilla en stund och putsa min fina tallrik med en handduk medan jag ler dumfult och bara tittar ut i tomma intet"-lycklig.

5. Jag kan inte ta Peter Jidhe på allvar längre alls på grund av hans långa (läs larviga) hår! Han ser alldeles för slarvig ut och på något vis blir jag mest irriterad på att han inte ansträngt sig mer än satt upp ett flottigt hår i den där konstiga knuten!? Nej, det där går bort Peter, någon måtta får det allt vara på det där.

Nu tar jag mig en strax te och en kvällsmacka, sätter på mig raggsockor och klagar på alla hemskheter som händer i världen under nyhetssändningen.

- iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar