onsdag 12 februari 2014

Det här med turkarna...

... och deras förmåga att göra spännande tv-serie är väl fantastisk va! Detta är min andra turkiska serie jag fastnar i efter 3 1/2 minut och nu inte kan sluta titta på. Jag längtar till varje avsnitt och sitter helt klistrad hela tiden.

Det är dessutom ett spännande språk som jag nu lärt mig en del bra att ha ord på. Försökte dock googla stavningen av alla dessa bra ord för att kunna delge er dem nu men jag lyckas endast hitta en korrekt översättning och stavning till orden evet-ja, anne-mamma och bak-titta. Men nu vet ni det.

För övrigt... dessa program jag fastnar i är inga såpor vill jag förtydliga. Det är alltså inte turkiska såpor jag är helt besatt av utan (och jag citerar SVT) "ett nytt turkiskt thrillerdrama i 60 avsnitt". Viktigt att betona det där. Thriller alltså. Inte såpa. Ok?

Serien heter 20 minuter och finns på SVT play. Se den! Om ni tror att ni pallar spänningen!

Ring mig sen så kan vi prata turkiska!

- iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar