onsdag 22 januari 2014

Livet kan delas upp i två delar...

Den innan magsjukan... och så den efter. När allt blir sådär magiskt ljuvligt igen och man är tacksam för att man mår så bra. Så är det varje gång den hälsar på, så även denna. Idag, i den sanna tacksamhetslyckoruskänslan av att bara vara normalt mående igen bestämde vi oss för att fira att magsjukan var över med glass! De fick göra sin egen strutglass (eller ja, i Lottas fall titta skrikandes otåligt på medan vi svettiga försökte hinna få glass i struten innan hon stampade hål i golvet och gav hela grannskapet tinnitus) och det var mycket uppskattat!





Den ena är min. Det är en strut med polkaglass, hallon och lakritsglass samt massor av krossad kaka! Det var gott. Så gott. För gott.

Och ja... eventuellt har vi en alldeles felaktig relation till glass i min familj. Jag är nog eventuellt medveten om det. Kanske något jag borde göra något åt men nu lutar det ju åt sommarhållet och då hinner jag helt enkelt inte med att ta tag i saker för då... äter jag ju glass... såklart.

- iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar