torsdag 23 januari 2014

Dummaste googlingen någonsin!

Tittar på en serie på Netflix nu som utspelar sig i Manchester (the dodgy end kan tilläggas) där pappan i den mycket dysfunktionella familjen i början säger ogräs fast med ett ord som med hans totala Manchester dodgy end dialekt låter som "toyer". Jag försöker hitta detta ord överallt här och inser att det inte stavas så som det låter såklart men nu har jag provat alla stavningar jag kan komma på och jag kan inte hitta någon annan översättning till ogräs än den jag redan kunde. Frustrerande!

Så jag googlade lite... och ja så hör i efterhand kan det ha varit den absolut dummaste googlingen någonsin med tanke på vad jag var ute efter, och vad jag fick för resultat. Om jag säger att jag skrev i sökfältet...

"Slang word for weed"

... så kan ni ju själva räkna ut hur många träffar jag fick som var... ja totalt helt fel om man så säger.

För övrigt är jag fortfarande frustrerad så hjälp mig gärna med order jag söker...

(Va? Tyckte du jag skulle skaffa mig ett liv och sluta att så desperat hänga upp mig på så obetydliga saker som ett slangord för ogräs? Jag ska fundera på det. Ja så fort jag bara hittar det där ordet det vill säga.)

- iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar