fredag 10 januari 2014

Första för dagen är alltid den bästa!

Sen magkatarren får jag lov att vara aningens försiktig med mitt kaffeintag så dagens första avnjuts i detta nu i väntan att få komma in i lektionssalen på högskolan i Gävle.

Vilken gång i ordningen det var frågade du? Jo det kan jag gärna berätta för dig, det är femte men det är relativt oväsentligt. Det är SISTA! Sista. Sista. Sista.

Undrar du vad jag ska göra sa du? Jag ska briljera med mina eminenta kunskaper om skolan och den radikala estetiken samt diskutera mig blå om kulturens plats i skolan.

Eller ja... antingen det eller också ska jag sitta och le vackert, nicka instämmande, få in en pedagogisk mening här och var i lite halvpanik och annars bara sitta och vrålhoppas att min lärare låter mig vara och inte frågar mig några frågor om boken jag faktiskt till och med läst men inte minns ett ord av. Typ.

Jag har inte helt bestämt mig än vilket av dem.

Wish me luck!


(Eeh... ja självklart måste man köpa tre marsipangodisar varje gång man köper kaffe här! Det var den dummaste fråga jag hört! Det står i intagningsbeviset för Guds skull. Kan väl inte jag rå för. Jag bara gör som jag blir tillsagd. Som alltid.)

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar