onsdag 8 januari 2014

Inge jolit alls!

Penni har lite svårt att komma till ro utan nappen märker jag. Hon frågar inte efter den och är inte ledsen men det tar lång tid för henne att somna. Minst en timma har det tagit de senaste dagarna och ibland mer, fast då läser vi först och jag berättar när jag var liten. Jag tänker att hon får ta sin tid, det är inte så lätt att bli stor alltid.

Idag när jag la henne och det kom till punkten att jag låtsas att jag somnar sa hon:

"Neej do mamma, de häj vaj inge jolit absolot!"

(Tyst en stund)

"Jag vill inte vaja med!"

(Tyst en stund)

"Det häj äj inget jag vill! Vejkligen!

(Tyst en stund sedan med framkämpad gråtfärdig röst)

"Ja blij ledsen mamma näj snön inte kommej tillbaka mej! Höj do mamma, ja blij jätteledsen..."

(Kort tystnad)

"Men mamma, vajföj kliaj do inte. Klia. Kliiia! KLIA MAMMA!"

Jag kliade. Sen blev jag utskickad för att jag var så tråkig och bara ville sova. Då somnade hon på 5 minuter. Haha, skruttan.



/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar