måndag 14 januari 2013

Supermamman suger.

Det här var ingen rolig dag hörrni. Ingen rolig dag alls. Det var faktiskt den jobbigaste dagen jag haft med mina barn sen jag blev mamma. Jag är så trött och utmattad av denna dag och inte ens en minut får jag för mig själv nu till kväller heller då Lotta bestämt sig för att bara sova såhär...




... och således vaknar så fort jag lägger henne i sängen.

Vad var felet då? Sjukdom på stora som har gråtit och skrikit hela dagen och vid ett tillfälle i svartsjukeraseri kastat ett munspel i huvudet på sin mor. Lilla har inte fått någon tid knappt alls och den lilla stunden jag faktiskt ägnat åt henne har varit i stress och irritation eftersom stora då skrikit och gråtit hela tiden. Säkert därför hon nu ligger där hon ligger antar jag. Samvetet fräter i mig as we speak.

Jag har aldrig känt mig tröttare, mer otillräcklig och sämre som mamma än jag gjort idag.

Det var min dag det. Hoppas din var bättre. Nya tag imorgon igen.

Nu beställer jag in lite glass hit in tror jag bestämt. Hej.

/iPhonemelie

2 kommentarer:

  1. Jösses, jag trodde först det var bröstvårtan jag såg... men sen såg jag rätt.. :) Låter inge vidare, hoppas glassen lindrade lite. I morgon är en ny dag! Kramar

    SvaraRadera
  2. Usch, låter inte roligt alls, tyckte det var jobbigt med en treåring som trotsade (eller gnällde mest kanske) två långa stunder på eftermiddagen, men men
    Styrkekram, det blir bättre imorgon!

    SvaraRadera