torsdag 3 januari 2013

Nu har de åkt!

År 2013 blev året då de förverkligade en livslång dröm, min mor och far. I tre veckor ska de vara i södra Spanien och bara ta hand om sig själva och varandra. Äta god mat, lapa sol, läka värkande kroppar och bara göra det de själva vill. Bara njuta av tid tillsammans och att bara vara.

Detta är något jag så innerligt unnar dem! Jag är glad att de tar tag i sina drömmar och sin längtan och faktiskt lever, inte bara låter dagarna passera. Sen kommer min gladaste dag i livet (förutom 25/8 gånger två) vara när jag får krama om dem igen och vet att de är hemma helskinnade.

För nog är det allt så att man aldrig slutar oroa sig när de är ute och upptäcker världen, även fast man är utflugen och vuxen. Barn är man för alltid och oron är livslång. (Eller borde det vara tvärt om?)

Hur som helst, mina älskade föräldrar, vi ses snart igen men till dess: njut nu allt vad ni kan! Jag njuter av att veta att ni njuter!




/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar