fredag 4 januari 2013

5 minuter jag verkligen...

... uppskattar på en dag...

1. De två första klunkarna på morgonkaffet. När dimman i huvudet lite smått börjar lätta och värmen av kaffet omfamnar hela mig. Gör mig till människa igen.

2. När Penni får se mig första gången på dagen och med sån lycka i tonen säger "mamma".

3. En stund i duschen. Med Penni eller själv spelar egentligen ingen roll, jag älskar den helande känslan en varm dusch för med sig.

4. När Lotta är nyvaken och ler med hela ansiktet innan hon ens hunnit öppna ögonen, bara av att hon hör min röst.

5. När lugnet har lagt sig i huset på kvällen, Penni somnat, Jens sitter ute i soffan och jag ligger i min säng redo att somna till Lottas lugnande små andetag. Då är min kropp så harmonisk som det bara går.

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar