tisdag 1 januari 2013

Året var 2012...

Ser att många svarar på massa frågor om år 2012 på bloggar cybervärlden över. Eftersom denna cyberräv (påhittat ord?) inte vill vara sämre kommer här lite frågor och svar kring året som gått...

Hur många gånger gick du på lokal (även kallat krog, pub, bar eller diskotek, bara häftigare att säga lokal.)?
0 gånger. Alltså 0 står för inga alls och är alltså inte en omskrivning av 22. 0 är noll.

Hur många personer blev du förälskad i under året?
Förutom de som jag redan förälskat mig i innan, det vill säga jens, Penni och Ryan Reynolds, så 1. En tjej. På 3485 gram. En ögonblicksförälskelse som pirrar i magen än!

Hur många nya par skor köpte du?
Oklart, men efter fötterna började krångla igen har jag köpt tre. Alla fotriktiga. Ja, år 2012 var då jag motvilligt förvandlades till en sån. En sån där fotriktig en.

Hur många gånger drack du vin?
En gång.

Hur många gånger ville du dricka vin?
Till varje grillad köttbit hela sommaren! Alltså 1732! (Samma som antalet stygn jag fick sy enligt den humoristiska barnmorskan!)

Vad var årets hjältedåd?
Mamma, pappa och Jens som bar mig på ryggen då fötterna pajade.
(Och hon som gav mig morfin under förlossningen! Henne gillar jag mycket! Ingen aning om vad hon hette dock... )

Hur många geisha åt du under året?
Oräknebart! Fler detta år än det finns... eh ok, här tänkte jag mig någon häftig slående liknelse som skulle låta cool men endast två poppade upp i hjärnan min: "fler detta år än det finns fräknar på Pippis kinder" och "fler detta år än det finns myror i stacken Tommy och Annika lägger sig på". Konstateras bör väl kanske här att jag måste dra ner på mitt Pippi-tittande under 2013!

Vad vill du inte göra igen under 2013?
Gå på kryckor.

Vad är årets visdomsord?
DET GÅR INTE ATT RÄKNA UT NÅT! (Som min mormor alltid säger!) I alla fall inte med småbarn!

När någon frågar dig vad du minns från år 2012, vad svarar du då?
Lotta!
Den fina sommaren i Lysekil, även utan sol.
Kärleken.

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar