onsdag 16 januari 2013

Berg och dalbana det här...

Igår var en bra dag med glada barn igen. Jag njöt igen av att se min stora pussa min lilla, prata med henne, leka med henne och gosa med henne. Hon bjöd henne till och med på korv i ett kort ögonblick jag tittade bort så igår var de verkligen bundisar. Även bananskal har hon fått att gnaga på av sin syster, generös som hon är.

Det är ju såhär, livet. Vissa dagar är det strålande sol och andra regnar det så mycket att det skvalar ner för kinderna. Andra dagar är det helt lagom med sol och moln och allt bara flyter på. Jag är bara sån som delar med mig av allt; sol, regn och moln. Jag gör det för att det är sån jag är och bloggen ju faktiskt speglar mitt liv. Jag är inte rädd för att säga att jag är ledsen, det betyder ju inte att jag alltid kommer att vara det. Vissa dagar är man glad, andra ledsen. Tror det gäller de flesta människor.

Men att lägga på ett filter på det jag skriver och bara ta med det glada, det är inte jag. Sen får man som läsare avgöra om man tycker att det är intressant eller ej, för utlämnande eller härligt ärligt (man kan ju inte motstå ett rim, inte sant?).

Idag blir det kyrkis med kuddrummet. Hur svettig jag kommer att vara efter det återstår att se! Men jag har på känn att det blir sol idag mina vänner. Och jädrarimig vad jag tänker sola då!

Have a good one folks!

/iPhonemelie

1 kommentar:

  1. Tycker din blogg är helt perfekt, även om inte alla dagar är det alltid. Puss

    SvaraRadera