torsdag 15 augusti 2013

Working class hero!

Japp japp, nu är jag igång igen och har klarat av mina två första jobbdagar på över ett år. Det känns alldeles förträffligt bra måste jag säga och jag åkte till jobbet igår med pirr i magen-känsla över hur roligt det skulle bli! Så nog känner jag att jag valt jobb för mig.

Imorse pirrade det lite mindre efter en natt med skrik och vaknande flera gånger i timman följt av totalt vaken från kvart över fyra. När jag sen vid tiosnåret satt och försökte koncentrera mig på ett möte pirrade det endast i musklerna vid ögonlocken som så desperat försökte hålla sig uppe. Dock kan man bota mycket med lite kaffe och blåbärspaj, för sen flöt dagen på bra.

Jag bestämde mig i våras för att endast jobba halvtid under detta läsår så att jag ska kunna få mer tid med mina tjejer medan de är såhär små. Det beslutet känns väldigt bra och jag tror kanske att det kan göra att jag räcker till och kan göra ett bra jobb överallt. Även med pluggandet som också drar igång nu då jag under hösten ska läsa upp sista bilden för högstadiekompetens. Spännande!

Det blir ett kul läsår det här tror jag. Känner det på mig.


/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar