måndag 5 augusti 2013

Mer sol överallt!

Snart kommer jag kunna kvala in i det här kräkhärliga "allt är så underbart hela tiden" träsket men det här vädret kan ju inte annat än skapa precis den känslan! Jag älskart! Vill suga ur varenda droppe sol och bad jag kan, medan jag kan det! Så det är det vi gjort idag...


Två mammor, fem barn och allt var bara lugnt och trevligt. Glada nöjda barn som var sams och lekte så bra. Jag var i någon sorts lyckochock och undrade vad som hänt. Inte en sekund var det jobbigt att vara iväg och bada ensam med två barn.

Sen kom vi hem... och mina barn fortsatte att vara sams... i tre hela minuter. Sen skrek Penni rätt ut i ilska på sin syster, tog allt som hon hade och kastade det genom rummet och skrek att jag skulle "sjuuuuta no mamma!!" Vad jag skulle sluta med är lite oklart. Hon gav sig inte heller och lillasyster gjorde inte saken bättre då hon skrekgrät och bara ville sitta i famnen vilket gjorde storasyster bara mer ledsen och arg. Fick snabbföda dem bägge och efter det gick det lite bättre igen. Inte lätt att vara tre ibland.

Men trots trots och bråk lägger jag mig med lycka i kroppen och badbesöket i huvudet. Det har varit en bra "första dag som själv efter sex veckor tillsammans-dag"!

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar