onsdag 7 augusti 2013

1-årsvaccination...

Tur att jag inte skrev 1 års vaccination. Ja eftersom det var väldigt träligt för henne den här gången tycker jag det räcker med de 15 sekunder av vaccination det tog nu. (Särskrivningen. men det förstod ni va? Grammatik ÄR viktigt! Grammatik ÄR roligt! Ju!)

Lotta fick 1-årssprutan igår och det var inge vidare alls må jag säga. Hon blev otroligt ledsen under sticket och hade sen jätteont under hela kvällen. Kunde inte sova, hade nog lite feber och grät så fort hon rörde sig. Till slut somnade hon på mig med sin hand krampaktigt i min. Nog för att det var mysigt men det gjorde så ont i mammahjärtat mitt att hon led. Lilla tufflan.


Imorse vaknade hon dock som sig själv och vi pustade ut. Goa, glada Lotta är allt den bästa versionen tycker jag nog. Skönt att det är ganska långt till nästa spruta nu...


/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar