fredag 9 augusti 2013

Jag fick precis en liten uppenbarelse...

Ok, såhär, anledningen till att det är så svårt att lägga mina barn för att sova är denna...

De vill aldrig sova. Aldrig. De känner aldrig någonsin att det vore skönt att få lägga sig att sova en stund utan hela proceduren går ut på att jag ska överlista alternativt vinna i envishet och trötta ut dem så att de till slut somnar. Penni mindre än Lotta nu för tiden men inte vill hon någonsin sova hon heller även om hon nu gillar myset vid läggningen.

Har hört sagor om barn som bara lägger huvudet på kudden, ler och sen somnar. Jo på riktigt! Det är till och med en vän till mig även om det låter som en sån här osann vandringssägen. Det barnet måste tycka att det är skönt att få sova. Vad härligt för honom att han redan upptäckt det! Sparar honom massor kan jag tycka.

Ja alltså ikväll gick det oförskämt bra med läggningen av bägge men även en sån kväll kvarstår samma problematik, de vill aldrig, jag menar verkligen ALDRIG sova. Vissa kvällar orkar de bara inte kämpa emot lika mycket.

Dessa kvällar gillas!


/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar