onsdag 28 augusti 2013

Räkkryssning!

Jag har tänkt byta fack. Ett tag. Egentligen ganska länge men det har inte blivit av riktigt. Faktiskt i flera år till och med men ja... ni vet hur det är det där.

Nu tog jag äntligen tag i saken för det är så mitt nya jag jobbar. Jag tar tag i saker och skjuter upp inget så att säga. Jag är en "doer" från och med nu. Jag har slutat glömma bort saker och gör numera allt innan dead line. Det är sån jag har blivit! Skönt!

Va? Varför jag bytte fack precis just nu sa du? Eeh, nej men jag kände att det var dags bara. Dags att sluta skjuta upp och så. Bli en ny människa och allt det där jag skrev om ovanför här om du minns. Räkkryssning sa du? Nej alltså det hade inget att göra med att nya facket bjöd på räkkryssning igår heller utan det var det där med nya jaget som fick mig att ta tag i saken. Den där kryssningen var bara en lyckosam bonus. Jo men det var så! Det var inte så att jag i panik fyllde i alla papper i sista sekund och gick ur mitt gamla fack 45 sekunder innan båten skulle gå bara för att jag var så sugen på räkor och vin! För om det hade varit så hade det varit skämmigt. Ju.




(Mitt gamla jag skulle nu behöva betala räkningar jag glömt, rätta texter jag haft i väskan och skjutit upp, ringa tandläkaren efter ungefär 6 månaders ont i en tand då jag äter socker, ta in tvätten som är ute och vika den torra tvätten i IKEA-påsen som stått på golvet i en vecka snart. Men nu med mitt nya jag behöver alltså inte gå och våndas över sånt där jag glömmer och skjuter upp. Det tar jag tag i...

Imorgon.)

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar