torsdag 20 juni 2013

The sjukstug continues...

Pappa och Penni har haft virusinfektionen Höstblåsor med tillhörande feber, samt blåsor lite här och var. Pappa har haft värst med blåsor i svalget, på händer och fötter, medan Penni har några här och några där över egentligen hela kroppen. Hur som helst har det varit lite träligt för dem (de är dock mycket bättre nu) och det har inte riktigt varit vanliga Penni på dagarna. Hon har haft ont, varit trött, febrig hit och dit och lite ledsen emellanåt. Dock är jag så imponerad av henne för blåsorna är smärtsamma säger far min och hon skulle kunnat vara mycket mera ledsen än hon är. Hon har stapplat på ändå, trots att hon haft blåsor på hälarna.


Iförrgår kväll fick Lotta feber och vägrade somnade. Först vid tio-tiden fick hon ro, men sen sov hon faktiskt till halv sju så den här mamman vaknade överlycklig! Samma procedur även igår kväll och mycket gnäll och gråt på dagen fick sin förklaring då även hon idag fått blåsor lite här och var. Stackarn. Att ha ont och inte kunna säga något eller förstå varför. De är väldigt duktiga ändå dessa sjuklingar här hemma måste jag säga.











Ikväll kommer pappan ner till smittan. Var ingen idé att åka hem eftersom ingen vill träffa oss och det är ju förståeligt. Det blir midsommar här nere istället, hittade en stor lägenhet igår att hyra (blir lite för trångt här i föräldrarnas tvåa då även bror, fru och två vovvar kommer) och bara för att jag velade och inte var säker prutade han ner sitt pris med två tusen! Det är bra gjort må jag säga eftersom jag inte alls försökte pruta och ej heller hann säga något under tiden. Det blir mysigt det här trots att det inte blev som det var tänkt...


Mutor är ett måste vid bilåkning med dessa två damer!

/iPhonemelie

1 kommentar:

  1. Vi kommer sakna er jättemycket i Skillinge!
    Hoppas att vi kan ses snart iaf! :)
    Krya på er!
    Kramar!

    SvaraRadera