tisdag 11 juni 2013

Separationsfas?

För att minsting här hemma ska få någon form av sömn alls kräver det att hon ligger såhär nära.




Hela tiden. Om jag rör mig det minsta bort vaknar hon och gråter och lägger man henne i sin säng är hon otröstlig när hon efter 10 minuter vaknar igen. Jag får inte värst mycket varken sömn eller något gjort men det är mysigt att känna henne nära.

Kan det vara en separationsfas tro? Hon gråter så fort jag släpper henne ifrån mig och lämnar jag rummet gråter hon hysteriskt så hon skakar. Mammahjärtat brister lite varje gång även om det inte är något farligt alls.

Fast jag verkligen längtar efter ordentlig sömn tänker jag att jag om ett år kommer att längta efter den här lilla som alltid ville vara mig så nära. Så det är lika bra att njuta av det nu så jag har i minnet att ta fram när hon inte vill längre.

Min varma, gosiga lilla Lotta, du är så mjuk att jag inte kan sluta dra min näsa mot kinden din.

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar