söndag 2 oktober 2011

Tagen på bar gärning!

Jag vill hävda att Penni i smyg leker (och stökar till) i dockskåpet när jag inte ser. Hon däremot hävdar att det inte är hon som gör det alls. Aldrig skulle hon göra något som hon är för liten för, säger hon. Självklart inte. Hon väntar ju med dockhuset tills hon blir större, precis så som hennes mamma tycker.

Skönt, har jag tänkt, att hon är så mogen och förstående för sin ålder min tjej. Dock har det ändå gnagt mig lite att det alltid är stökigt i dockhuset på dagarna, fast jag städar jämt. Men jag släppte det. Valde att lita på min lilla. Såklart hon talar sanning. Såklart!

Sen hittade jag åter huset såhär imorse...



Jag gick ut ur lekrummet en stund och smög sen tillbaka. Detta är vad jag hittade...



Eeh, alltså det var stökigt så jag skulle bara städa, hävdar min lilla.

Något säger mig dock att hon inte har helt rent mjöl i påsen... Vad tror ni?

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar