måndag 10 oktober 2011

Förskoletjej!

 

Så här stor har min förskoletjej blivit idag! Det här är i bilen på väg dit och vi var minst sagt förväntansfulla! I alla fall jag. Har ju länge sett fram emot den här dagen då Penni ska bli en av Fjärilarna på Molnet.

Hur gick det då? Jo idag gick det super. Det var bara ett inskolningssamtal så vi fick all information, se oss omkring och leka lite med underbara Lotta. Penni var nyfiken och tyckte nog att det var kul att titta på alla saker som fanns där. Jag känner mig så glad och nöjd med valet av förskola till mitt allra mest dyrbara. Inte för en sekund känns det jobbigt eller svårt att tänka att hon ska vara där. Hon ska ju få vara med människor jag vet är underbara på alla sätt, bättre pedagoger kan man inte hitta om man så finkammar hela Sverige med luskam! Jag känner mig bara så glad att Penni ska få dessa människor som sina fröknar.

Imorgon ska Jens och Penni dit igen och leka lite tillsammans med de andra barnen och på onsdag först ska han testa att gå ifrån en stund. Det känns lite konstigt att inte vara en del i inskolningen av mitt barn, så hade jag nog aldrig riktigt trott det innan. Samtidigt känns det ganska skönt att inte vara den som tar hand om inskolningen eftersom jag tror att Jens är bättre lämpad för det. Han klarar det bättre när hon skriker än jag. Men vi får väl se, hon kanske inte ens skriker alls... kanske.... eller nåt.

Hur som helst är det jätteroligt att hon ska börja nu. Jag längtade till och med tillbaka lite idag måste jag säga. Jag längtar efter dessa fina människor så nu känns det kul att få se dem mer! De är så fina mot barnen. Jag kan så varmt rekommendera förskolan Trollsländan avdelning Regnbågen/Molnet!

Nu ska jag lägga mig. Inget blev pluggat idag för jag var tvungen att jobba istället. Alltid är det något.

/e

1 kommentar:

  1. Tänk va stor Penni har blivit..Så fort det går..//Kram på er Lotta o Emil..

    SvaraRadera