onsdag 26 oktober 2011

Så här ligger det till...

Hittills idag är dessa de metoder jag provat för att få bukt med min onda hals och väldigt jobbiga hosta.

1. Halstabletter - fungerar dåligt men hjälper en smula för stunden. Min röst ligger tveklöst på Vicks Blue framför Fisherman's Friend. De rensar helt enkelt ut så det känns som att tanterna i rent hus smugit ner i halsen på dig och festat loss (eller tagit rätt på andra som festat loss snarare).

2. Zyx - värktabletten för halsen. Fungerar hyfsat men man får inte ta dem så ofta så emellan varven kvarstår problemet.

3. Hostmedicin - Bisolvon. Jag vet inte jag... tar tre om dagen men blir sämre i hostandet för varje dag... you do the maths.

4. Glass! - Mycket tillfredställande en stund innan, under tiden och de första 32 sekunderna efter. Sen insåg jag att det var över och det enda jag lämnats med var mer slem i halsen som tack.

5. Te - Skönt för stunden men ingen effekt alls på hostandet eller halsontet.

6. Hoppa ner i grop av självömkan en stund - hjälper inget speciellt men kändes högst relevant just då.

7. Beklaga mig högt och tydligt - hjälper för stunden men har inte heller det någon riktig effekt varken på halsen eller hostan.

8. Whisky - (eller egentligen Stock) - smakade apa. Vet inte om jag tycker att det heller gjort någon riktig skillnad. Väntar ett tag till innan jag ger domen om det var värt det eller ej.

9. Alvedon - Funkar så att jag kan sova en stund. Faktiskt egentligen det enda som gjort någon skillnad för ontet (man får hitta på egna ord när man är sjuk, det är vi överrens om va?) i lungorna.

10. Positiva tankar - funkar inte ett smack.

11. Skriva ett blogginlägg om det - funkar inte ett smack för själva problemet. Men känns lite bättre inombords av någon anledning. Offentlig klagan kan ju vara den bästa!

Så... för att summera....

Bäst har glassen fungerat för den njöt av så till den grad att jag glömde bort att tycka synd om mig själv över hur synd det är om mig. Så det är alltså nu vetenskapligt bevisat, glass är det mest effektiva mot halsont och hosta.

Varsågod.

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar