lördag 17 mars 2012

Nöjd med min dag!

Jag tycker mycket om lördagar. Skulle nog kunna säga att det är min absoluta favoritdag på veckan. Idag började den med en strålande solskensdotter, följt av loppisvända i Västerås med mor och far och eftermiddagsfika hos Malin. Fart och fläkt är min melodi under lediga dagar. Gillar inte att vara sysslolös eller spendera en hel dag i soffan. Endast i extrema nödfall gör jag det såsom feber, magsjuka eller annan kroppslig nedbrytning som gör att jag är fysiskt oförmögen till annat. Annars vill jag känna att jag tar vara på dagarna så mycket jag kan.

Jag gissar att min dotter blir exakt lika dan som mig, fröken "omdetintehändernågothelatidenskrikerjagrättuttillsaktiviteterbjuds!"
Tänk vad mycket roligt vi ska hinna med att göra hon och jag och hennes mormor, som även hon delar detta namn.



Eftermiddagsfika med kaka!

Imorgon är det kalas på schemat. Farbror Nils har fyllt 29 år ung. För det är ungt. Ett år till är också ungt. Man är inte alls gammal bara för att man är på väg bort från 20-talet. Det behöver inte vara negativt alls och det finns ingen anledning att känna någon som helst åldersnoja över det! Det gör inget, det är livets gång helt enkelt. 30 är det nya 20 så man är fortfarande hipp och happening även om man inte är 22 längre... eller 25... eller 28... eller något som börjar på 2... Det är inget man behöver oroa sig för. Alls. Nils alltså. Inte jag. Jag fyller som vanligt 22 även i år!

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar