onsdag 14 mars 2012

En liten upptäckt...

När jag jobbade på förskola förut ett år var jag alltid så förundrad över de föräldrar som kom och lämnade på morgon med de där möööörka ringarna under ögonen och berättade att deras barn inte sovit ordentligt och håller dem vakna under natten. Jag kunde inte greppa hur de kunde ta sig upp på morgonen, lämna på dagis och sen jobba hela dagen på den minimala sömn de fått.

Nu vet jag att de förmodligen grät en skvätt på morgonen för att deras favoritmugg var i diskmaskinen, stoppade mascaran i ögat istället för på fransarna, borstade tänderna med ansiktskräm och satte på barnets kläder bak och fram. Till det drack de en stor mängd starkt kaffe och smackade på sig lite påskkärringsrouge för att dölja eventuella spår av natten.

Väl på jobbet grät de förmodligen en skvätt då de insåg att deras favoritkopp var i diskmaskinen, delade ut fel papper till fel personer, svarade i fel telefon och skrek på kommunens automatiska växel för att de inte fick prata med en riktig person de kan ställa sina frågor till.

Där är jag idag. God morgon?


/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar