söndag 26 september 2010

Sköna söndag...

Jag minns när jag var liten fanns ett program på tv som hette Sköna söndag. Det ville min mamma alltid se och det var helig tid för henne då jag och min bror inte fick störa under hela programmet. Dörren till tv-rummet var till och med stängd under den här stunden. Jag minns hur tråkigt det var. Den timmen eller två var de längsta på hela veckan och både jag och min bror gick bara och väntade på att dörren skulle öppnas igen. För oss fanns det inget skönt i den söndagen. Bara väntan på att mamma skulle titta ut igen och allt skulle bli roligt. Haha stackars mamma!

Idag tänkte jag dock ha lite Sköna söndag tillsammans med Penni. Vi tar vagnen och drar iväg på fika med flickorna och deras galningar! :) Sen kanske, bara kanske jag kan få lite tid att stänga in mig och titta på något dåligt tv-program alldleles ensam en stund. Eller så ammar jag. Som jag gjort hela natten alltså. Ammat, ammat, ammat. Sova är överskattat ändå! Fråga Penni.

/e

1 kommentar:

  1. Sköna söndag?
    Var inte det ett program i stil med Fräcka Fredag med Malena Ivarsson?

    Söndagsöppet?

    SvaraRadera