torsdag 16 september 2010

Ensam mamma söker...

Idag är den där pappan på jobbet och vi är ensamma första gången sen Penni tittade ut. Om man säger så får jag nog allt jobba lite med mig själv här framöver för att klara av känslan att ingenting blir gjort. Tusen saker skriker efter att göras här hemma men min tre veckor gamla bebis skriker högre så jag blir vackert sittandes i soffan. Nu somnade hon en liten stund i min famn men nåde mig om jag försöker lägga ner henne idag! Men det är allt ganska mysigt att få sitta och goslukta henne i huvudet med!

Hur underhåller man för övrigt en tre veckor gammal bebis? Hon börjar vara vaken mer och mer nu och blir lite grinig när man inte underhåller henne hela tiden. Problemet är att en grej kan vara helt tillfredsställande en stund men plötsligt är samma grej helt värdelös och Penni totalt uttråkad och arg. Tips vore bra....

Nu ska vi göra oss i ordning för att hämta J. på stationen om en timma. Det måste börjas i god tid numera nämligen!

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar