söndag 29 juni 2014

Gammal vänskap rostar aldrig!

Igår regnade det här på Västkusten. Eftersom Lotta legat i över 40 graders feber (som sedan visade sig vara halsfluss) tog jag med Penni till vårt favoritfik här i Lysekil för lite umgängestid på tu man hand. Bredvid vårt bord satt sex stycken damer med en termos kaffe och en var sin bulle. De pratade hela tiden och skrattade mycket med varandra. Jag kom på mig själv med att titta på dem och le av någon anledning.

När de skulle gå började de prata med Penni som satt så fint på sin stol och åt glass. Efter en stunds samtal berättade de för mig att alla var de över 90 år och bästa väninnor. De träffades på samma fik varje lördag klockan elva och fikade, pratade och skrattade tillsammans. Hade så gjort i många, många år. Jag blev alldeles rörd. Det var så fin tanke för mig, att efter så många års vänskap finns det fortfarande samtalsämnen att prata om och skratta åt varje vecka!

Jag önskar så att det blir jag och mina tjejer när vi är 90-någonting och still fabulous!

- iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar