onsdag 25 juni 2014

Det här med baken...

Jag har gått bananas just nu och allt jag vill är att baka! Hela tiden och jämt. Senaste dagarnas feber på tjejerna har gjort att vi varit hemma och inne och vad är väl mer perfekt just sådana dagar än att baka?!

Vi började med havrepraliner med nutella i som vi sedan doppade i smält hasselnötschoklad. Penni har blivit jätteduktig på att rulla och här räknar hon stolt upp hur många hon har gjort alldeles själv!


När det var lottas tur blev det lite tokig stämning i köket...


På frågan var alla hennes bollar var svarade hon helt sonika...


Tur att några i familjen har lite mer karaktär (i alla fall tills de var rullade i chokladen!) så att det blev några bakade alls!


Ljuvliga var de i alla fall och det var även dessa rackare som vi bakade idag...





Smultronmuffins med vaniljkräm i! Nästa gång provar jag med rabarber i för det här med vaniljkrämen var verkligen lyckat vill jag lova!

(Och ja mor och far, självklart packar jag med några till er om vi åker imorgon så håll tummarna!)

Mvh /bagar Bengtsson och småbagarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar