tisdag 10 september 2013

En man som heter Fredrik Backman...

... har skrivit en av de absolut bästa böcker jag läst. Den tog mig med storm och trollband mig från första bokstäverna egentligen. Jag sitter nu med tårblöta kinder med den utlästa boken i famnen och känner mig så sorgset tom över att den är slut. Jag får inte läsa mer. Får inte träffa dem mer igen...

Samtidigt känner jag mig så uppfylld av en sån fantastiskt berättad historia att hela jag är lycklig på något vis. Det är inte ofta jag blir såhär av böcker. Men denna var alldeles speciell. Jag älskade den. Verkligen älskade den.


Fredrik Backman gick från att vara en fantastiskt rolig bloggare till en fantastisk författare och berättare. Jag lyfter hatten för honom och kommer härmed att för alltid läsa allt det han skriver. Så mycket tyckte jag om "En man som heter Ove". Så mycket tycker jag om Fredrik Backman.

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar