lördag 13 december 2014

Luciafirande 2014!

På mina barns förskola gör de fortfarande ett sånt här gammalt hederligt luciafirande på kvällen, med allt vad det innebär av traditioner. Jag älskar det, tycker det är en av de mysigaste kvällarna på året faktiskt. Känslan när man får titta på det absolut mest värdefulla man har, uppklädd och utklädd, stå fram på scen med lysande ögon och vinka med ett leende, den går knappt att beskriva.

Förvisso satt Lotta under hela uppträdandet i knät på sin favvofröken med sin hand i munnen och med en sådan allvarlig min att jag var full i skratt hela tiden, men ändå. Penni log med tindrande ögon och vinkade glatt. Hon gillar det där verkligen, har alltid gjort.

Av respekt för andra barnens föräldrar lägger jag inte ut bilderna från tåget, bara de på denna tomte och pepparkaksgumma...





Lotta är en härlig personlighet och jag älskar hur hon är helt obrydd av vad andra gör och vad hon borde göra. Hon leker som hon vill och gör det hon känner för. Älskar det hos henne (fast jag ibland får kämpa med det också om det är jag som tycker hon borde göra något hon inte håller med om). I lekhörnan leker massa barn en lek men Lotta kände för att lägga sig och läsa lite mitt på golvet. Så det gjorde hon.


Som sagt, mysigaste traditionen jag vet nästan!

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar