tisdag 23 december 2014

En galen fest!

Det har varit stort kalas här hemma idag. Mormorn fyllde år och alla var bjudna. Efter lite trixande fick alla plats antingen vid barnbordet eller vuxenbordet så det var ju skönt. Jag var med och dukade men sen överlät jag bordsplaceringen samt själva kalasandet åt mina döttrar och när jag efter ett tag tittade till dem kände jag mig lite fundersam över hur gästerna egentligen upplevde kalaset...


Ta bara Buzz till exempel. Alla sitter till bords men han har klättrat upp på taket och frågar du mig står han farligt nära kanten med en skrämmande beslutsam min som säger att nu ska jag tamejtusan ta och visa er alla! Vad är det han ska visa?!


Om vi fortsätter ner till borden kan jag hålla på hur länge som helst...


Mormorn är den som fyller för hon sitter på den gyllene stolen, så långt är jag med. Men varför i hela friden serveras hon bröd när en stor tårta finns mitt på bordet?

Och han som kör hästvagnen, varför är han redan på kalaset fastän vagnen och hästen inte kommit än? Och varför äter han upp Nalle Puhs honung? Varför serveras Andra tjejen (hon i beige tröja) en blomma?! Är den ätbar? Eller prydnad? Skum plats att ställa den på i så fall. I'm just saying...


Varför har doktorn inte tagit av sig sitt stetoskop till bords, är någon sjuk? Vem i så fall? Hur sjuk?!

Vad sträcker sig Gubben (han i röd hatt mellan Polisen i svart hatt och Hattjejen i röd hatt) efter? Är han sugen på en druva eller ska han rent fräckt försöka sno åt sig lite tårta före födelsedagsbarnet?!


Varför hittar vi Hello Kitty och Hello Kittys kusin vid barnbordet tillsammans med Bebisen och Tjejen? Är de också små? Eller trivs de bara där? Varför är deras tårtor så stora jämfört med alla de andras? Varför har bara ena tårtan ett ljus?! Är Hello Kitty och hennes kusin osams? Det ser så ut tycker jag allt med de där ansiktsuttrycken! Kan Tjejen och bebisen reda ut det åt dem i så fall?

Slutligen...


Varför är Nalle Puh sen till kalaset? Varför åker han med Sköterskakan (sjuksköterskan), är HAN sjuk? Varför sitter hon som kör åt fel håll? Är det därför de är sena, för hon tog fel väg av misstag eftersom hon inte ser något? Var i allsin dar ska de sitta då de äntligen kommer fram, de får ju inte plats någonstans! Och kommer det att finans någon honung kvar till Puh?!

Jag blir tokig av att fundera och tänka fram och tillbaka!

THIS PARTY MAKES NO SENSE AT ALL!!

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar