onsdag 5 november 2014

Men mest av allt är jag lydig!

Idag testade jag för första gången medicinsk yoga, eller mjukyoga som det också kallades, som ett sätt att försöka minska stressen som uppenbarligen biter sig fast i mig då och då och få fokusera på avslappning. Det var jättebra verkligen! Precis vad jag önskade att det skulle vara och definitivt något jag kommer att fortsätta med.

Jag är dock så rolig verkligen. De övriga där har varit med en gång innan mig så de kunde redan alla moment vi gjorde. Instruktören berättade hur alla gick till och i början förklarade hon att man skulle försöka blunda hela tiden för att kunna fokusera inåt och på sin andning utan att bli störd av yttre faktorer. Eftersom jag tydligen alltid gör exakt det jag blir tillsagd blundade jag hela tiden... tills jag efter ungefär halva timman insåg att jag som inte var där gången innan kanske borde titta på henne åtminstone då hon instruerar hur man gör momenten. Kanske skulle underlätta så jag vet vad det är jag ska göra istället för att helt chansa.

Kunde inte annat än att le åt mig själv. Säger någon att jag ska blunda så blundar jag utan att tänka efter. Måste nog jobba lite på det där alltså.

- iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar