fredag 7 november 2014

5 saker jag absolut avskyr...

... att göra på morgonen...

Jag är inte en morgontrött person och har inga problem att vakna och gå upp. Dock finns vissa delar med mornar som inte riktigt toppar favvolistan...

1. Duscha! Det är bland det värsta jag vet! Jag duschar mycket hellre på kvällen innan för att helt nyvaken, utan kläder, gå och ställa sig i en kall dusch och vänta på varmvatten med en känsla av istid, sårbarhet och terror i en rivig blandning är verkligen inte min grej. Sen när man fått ihop lite värme i kroppen igen är det dags att stänga av och ge sig rakt ut i istiden igen för att torka bort allt det varma och hinna få på sig kläder medan kroppen ännu har någon form av rörlighet. Nej tack!

2. Att välja kläder på morgonen är ingen bra idé för mig. Jag är alldeles för förvirrad och trött och blir antingen ståendes alldeles för länge eller så tar jag något jag inte är bekväm med. Jag måste hänga fram kläderna på kvällen. Annars blir det alltid tok.

3. Det här med mascaran tycker jag är träligt. Allt annat smink går bra men just det känns alltid lite suckigt. Skulle jag tycka att det blev lika bra utan skulle jag gladeligen kasta den all världens väg men eftersom jag nu inte gör det får jag vackert sucka.

4. Ligga kvar och dra mig i sängen länge. Ja men på riktigt. Precis det avskyr jag. Jag vaknar nämligen vrålhungrig och på gott humör oftast, helt redo att starta en ny dag. Jag vill upp och äta och umgås, inte ligga kvar och döglo på en tv. Nej tack.

5. Att klä på barnen en massa ytterkläder! Egentligen mest när vi ska iväg till förskolan i och för sig men det finns inget, jag menar verkligen inget i världen som får det att koka i hela kroppen av stress som just precis det. Det. Är. Rent. Vansinne! Tacka vet jag sommaren; sandaler och en hatt och sen är det klart!

- iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar