onsdag 7 maj 2014

En lysande tillvaro!

Så jag lånade pappas bil till jobbet igår. Såg inte riktigt instrumentbrädan tyckte jag så jag tände lyset på den. Körde glad i hågen till jobbet och hade mig en riktigt bra dag där faktiskt vid ett par tillfällen låten "the world's greatest" med stor inlevelse spelades i mitt huvud.


(The world's greatest!)

Sent på eftermiddagen satte jag mig sedan i bilen för att åka hem och få i mig lite kvällsmat och barngos innan pluggandet (förbereder mig för opponering) skulle ta vid. Ja. Här sprack min lyckobubbla då jag naturligtvis hade glömt att stänga av lyset på bilen, vilket hade lett till totalt dött batteri.

Med en pappa utomlands, en mamma på arbete, en morbror utan startkablar, de flesta kollegor redan hemgångna och en sambo med två hungriga och hetsiga barn hemma var utsikterna till hjälp inte direkt strålande. Då hittade jag min Ida som både hade kablar och vilja att hjälpa mig! Efter en stund av kliande i huvudet insåg vi att vi verkligen inte kunde hitta batteriet i Idas bil och var på väg att ge upp.


(Fundersamma tjejer som kliar sig i huvudet...)

Då kom min Annika och löste situationen med en bil med synligt batteri som satt vid motorn och inte i bakluckan! (?!)

Förtydligande: efter 45 minuter ute i regnet fick vi då till slut igång min bil! Lycka är bara förnamnet! Girl power är mellannamnet och kan själv blir efternamnet!


(Glada tjejer som high fivar!)

Glad i hågen körde jag hemåt... i ungefär 200 meter innan jag såg skylten med STOP som blinkade på instrumentbrädan. Bara att åka ner till mor och far och ställa bilen där för att byta och låna deras andra bil. Till slut kom jag i alla fall hem, ungefär 20 minuter innan det var dags för läggning.


(Jag med aningens trasslig frisyr tydligen. Kanske av allt kliande och slitande av hår innan det hela var klart...)

Jens skulle sätta in en barnstol i mammas bil som jag lånat då han måste ha vår bil idag och mitt i det hela kom han in och undrade vad det var med mig just idag... eftersom lyset på även denna bil stod på i all sin lysande glans där ute! Kunde ha blivit strålande idag!


(Jag med rädd min och bara ett ben. Det andra ramlade tydligen av av chocken över min egen förvirring. Eller så är halsduken knuten för hårt så att benet inte fick något blod och därför helt sonika föll av... kanske?)

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar