fredag 9 maj 2014

All this rain it will continue...

... through the morning as I'm biking... Du, du, du, ru, du, du, du, ru... Eller nåt sånt.

Idag är det sista trippen till Gävle och som vanligt skulle det cyklas till stationen. Eftersom jag aldrig kan sova natten innan Gävle har jag legat och lyssnat på ösregnet och gjort upp en plan för att få en så torr cykeltur som möjligt. Tills det öste så mycket att det lät som taket höll på att böja sig. Då bestämde jag mig för taxi.

Dock regnade det ytterst lite när jag väl gick upp så hurtig som jag är (eller hur det nu var?) gav jag mig på min vattentäta plan och trampade iväg. Ungefär efter 3 minuter började det naturligtvis ösa ner regn igen och inte ens min perfekta lösning höll vattnet ute. Så nu sitter jag här på tåget med kalla kinder och lite blöta skor. Men rutinerad som jag är har jag med mig choklad så det ska nog ordna upp sig det här.



Tadaaaaaaa! Smart är den som smart gör! Det vill säga jag då.



Alltså man ser inte riktigt men det droppar konstant från luvan. Alltså det rann från den, så mycket regnade det. Så det var kul.



Tyvärr droppade det in lite mellan byxa och sko så min vattentäta plan blev mer rättså hyfsad ändå-plan.

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar